Laatste weekjes Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Laatste weekjes Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Laatste weekjes Sydney

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

13 December 2012 | Australië, Sydney

Geachte lezers,

Zoals de titel al verklapt ben ik nog een paar weekjes in Sydney. Ik vertrek op zaterdag 5 januari met het vliegtuig richting Adelaide ( South Australia )om daar een tijdje op een boerderij te gaan werken om daar meer het Australische leven mee te gaan maken.

Ik ga daar op een WWOOF boerderij werken. Dat wilt zeggen je werkt 5 uurtjes per dag en krijgt kost en inwoning vergoed. De rest van de tijd kun je relaxen met medereizigers en genieten van de natuur.
De boerderij waar ik ga werken ligt 1 uur verwijdert van Adelaide en 8km van dichstbijzijnde dorp.

Ik ben inmiddels gestopt met zoeken naar werk mede omdat ik over drie weken hier toch vertrek en de aanstaande feestdagen. Bovendien wil ik nog een paar dingen bezichtigen nu ik hier ben zoals de Blue Mountains.

Helaas geen bezoek gehad van Sinterklaas maar over geluk niks te klagen hier. Ik ging twee weken terug op zoek na nieuwe schoenen en had toen een paar converse schoenen gekocht ter waarde van 90 dollar. De verkoper zei dat je een code op de kassabon moest doorsturen en dat elke dag een persoon zijn aankoop terug kreeg. Toen ik later die dag op de site keek zag ik mijn naam erbij staan, mooi meegenomen dus. Die dag erop maar weer een bezoekje gebracht aan het casino en weer 100 dollar verdient met blackjack.

In hetzelfde weekend zijn we met een groot deel van onze huisgenoten gaan bbq'en op bondi beach. In Australie heb je op veel plaatsen openbare barbeques, en dat maakt bbq een van de nationale sporten hier.

Vorige week dinsdag was ons hele appartement in rep en roer. Ik en Joel hadden sinds een aantal dagen last van muggen, althans dat dacht ik. Maar op een gegeven moment hadden we iets van 20 bulten, niet het werk van een mug dus. Het bleken bedwantsen te zijn en daarom moest ons hele appartement worden bespoten met stoom en chemicalien om de kleine motherfuckers de nek om te draaien.
Dus we moesten al onze kleding etc. inpakken en na de woonkamer verhuizen. Vooralsnog hebben we er geen last meer van gelukkig.

De volgende dag ben ik samen met Diego en Martha na Bondi Beach gegaan om te gaan surfen. We hadden voor 2uur een board gehuurd maar dat was lang genoeg aangezien ik iets te enthiuosiat was begonnen en meteen 500meter in zee was gezwommen. De golven waren iets te hoog voor beginners :). Vermoeiend maar wel leuk om te doen als je eenmaal door de golf word meegenomen.

Afgelopen zaterdag hadden we een feest in ons appartement. Joel uit Bangladesh had voor 300 dollar drank gekocht. Veel geld voor niet heel veel drank hier aangezien een fles sterke drank hier al gouw 30/50 dollar kost en een doos bier 35 minimaal. Maar aangezien hij bij een bank werkt heeft hij toch geld genoeg. Ik had ook nog twee flesjes gekocht (Cointreau en Sambuca mixen en aanbranden) om een oude herinnering van vakantie op te halen. Het feestje was erg geslaagd, jammer genoeg waren er teveel aziaten zoals overal hier en om twee uur werden we opgebeld door onze huisbaas of we wilden stoppen omdat sommige buren geklaagd hadden. De volgende dag had iedereen een kater, mede dankzij mijn drankje :)

Afgelopen week was er een om snel te vergeten, had een paar dagen griep en koorts dus heb niet veel ondernomen. Op moment gaat het weer iets beter. Net op tijd voor het weekend dus.

En omdat het bijna Kerst is heb ik nog wat fotos gemaakt.

Ik wens iedereen alvast Fijne Kerstdagen en gelukkig nieuwjaar.

Groeten,
Ben

• 15 December 2012 - 00:06

Frans Mien:

Ha Ben, je bent wel een bofkont, zeg!! Zo krijg je wel zin in het casino.
    Volgens mij is het wel goed toeven daar, op zijn tijd een feestje en lekker genieten van het mooie weer, en uiteraard veel nieuwe indrukken op doen.
    Hier hebben we de eerste sneeuwdag al gehad, het was wel een plaatje, het zag er erg mooi uit.
    Nou Ben we wensen je nog heel veel plezier, mooie Feestdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar en we hopen dat het werk goed gaat bevallen.
    Goede reis en veel succes!!!
    Groetjes Frans Mien

• 17 December 2012 - 23:16

Ton En Jozette:

Hey Ben.
    Leuk dat je weer een verslagje hebt geschreven. Ik hoor natuurlijk alle verhalen van jouw moeder, maar wij vinden dit toch ook wel heel leuk om te lezen. Jammer deze site niet mobiel wordt ondersteund, maar dat weerhoudt ons er niet van na een paar dagen toch even op de laptop te kijken.;)
    Mijn complimenten voor de kerstfoto's, niet erg gebuikelijk voor ons kikkerlandje. Wij hebben zoals gewend kwakkelweer en lopen op dit moment niet zoals jij lekker op het strand laat staan springen in de zee.
    Wij kunnen alleen maar zeggen geniet, geniet en geniet want volgens mij ben je al op 1/3 en is het zo weer voorbij.
    heel veel groetjes en hou ons op de hoogte!!!!!

Ton, Jozette, Mitch en Jairo