Goodbye Australia :( - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Goodbye Australia :( - Reisverslag uit Darwin, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Goodbye Australia :(

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

11 April 2013 | Australië, Darwin

Hallo Allemaal,

De laatste weken bij Tobalong gingen snel voorbij. Een week voor mijn vertrek gingen de Harry's. Dit was voor ons een goede reden om op vrijdagavond na de pub te gaan. We hadden aan Graham gevraagd of hij ons wilde brengen na Dundee's hotel en hij kreeg een glimlach op zijn gezicht.
Achteraf bleek dat dit zijn enigste kans is om een paar sigaretten te roken :) wanneer hij in de kroeg is.Na een paar biertjes voor ons te hebben betaald a 7 dollar ging hij weer na huis en zijn wij (Chris,Harry en ik ) nog tot middernacht gebleven omdat Chris smorgens na de markt moest.

Met goede vrijdag begon voor ons een lang weekend hier, ze hebben hier vier dagen vrij maar weten verder niet wat pasen. Ik had geen zin om het hele weekend thuis te blijven en daarom besloten om vrijdagmorgen liftend na Murray Bridge te gaan. De tweede auto nam mee tot bijna in de stad. Toen ik smiddags weer richting huis wilde gaan moest ik langer wachtten, ik had al 4km gelopen voordat een student me naar huis wilde brengen.

De laatste week was een rustige voor mij aangezien Graham en Judith op vakantie waren en we niet al teveel vervelende klusjes kregen. Op een na donderdag, we moestten een kas ontruimen en ik mocht met een machete als een ninja door de kas rennen wat opzich wel leuk was om alles kapot te maken. Na vrijdag alles klaar te hebben gemaakt voor de markt kon het avontuur beginnen. Zaterdagmorgen werd ik door Aussie Tanja naar Murray Bridge gebracht waar ik de bus na Adelaide had genomen om de huurauto op te halen. Daarna heb ik Tanja opgehaald en zijn we onze roadtrip door Zuid Australie begonnen.

Na een bezoekje te hebben gebracht aan de kustplaats Victor Harbor zijn we doorgereden na de Fleurieu Peninsula en nog wat stranden en kliffen bezocht. S' avonds hebben we het oude Duitse vestingdorpje Hahndorf bezocht en nog een Weizenbier gedronken en zijn we nog een aantal kangeroos tegen gekomen.

Zondag stond Barossa Valley op het programma, de wijnstreek van Australie. We hadden chris meegenomen aangezien hij anders alleen op de boerderij was en hij mooi wat fotos van ons kon maken.
Na wat rondgereden te hebben werd het tijd voor een wijngaard tour bij Jacobs Creek, een van de grootste wijnmakers in de wereld, waar we na afloop nog de nodige wijntjes hebben geproefd waarvan de shiraz en moscato erg lekker waren.

Maandagmorgen al mijn bagage snel ingepakt en nog een stuk in het dagboek geschreven. Na mijn eigen boom te hebben gepland ( alle werkers die langer blijven krijgen een eigen boom) heb ik afscheid genomen van iedereen, ook van Tanja helaas en ben ik in sneltreinvaart richting Adelaide gereden. Ik moest de auto om 1200 uur inleveren en ik was om 1158 bij het verhuurbedrijf.

Daarna kon het lange wachten beginnen, mijn vlucht was pas om tien uur savonds. Na twee uur snachts arriveerde ik in Darwin waar ik ook nog drie uurtjes op het vliegveld heb gewacht voordat ik na hostel kon.
De eerste twee dagen hier waren afzien aangezien ik moe was van de reis en het hier warm en benauwd is en ben ik niet veel verder dan het zwembad gekomen. Voor nu nog even genieten van de laatste dagen in Australie.

Ik heb hier in Australie de tijd van mijn leven gehad en helaas niet alles kunnen zien wat ik wilde maar daarvoor heb ik nu mijn 2e work and holiday visum zodat ik nog voor mijn 31e kan terugkomen. Voor iedereen die Australie wilt bezoeken, zorg dat je een buidel met geld hebt, probeer met een aantal personen samen te reizen of zorg dat je een goed diploma hebt om een baan te vinden. De salarissen hier zijn het dubbele van bij ons.

Ik vlieg aanstaande maandag 15 april met een tussenstop in Singapore door na Ho Chi Minh City in Vietnam waar ik nog twee weken ongeveer blijf. En over een paar weekjes ben ik weer terug in Nederland.

Groeten,
Ben



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 27082

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: