Sydney Life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Sydney Life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Sydney Life

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

27 November 2012 | Australië, Sydney

Op verzoek van velen een nieuwe blog aangezien het weer een tijdje is geleden sinds mijn laatste blog. Alvast sorry voor als het chaotish verhaal is want ik kan me niet allemaal meer herinneren wat ik de afgelopen weken heb gedaan.

Inmiddels verblijf ik alweer vijf weken in een gedeelde appartment in centraal Sydney en het bevalt me hier prima. Sinds deze week is er een Japanner vertrokken en een Colombiaan bij gekomen gelukkig. Want de meeste Aziaten zijn nogal saai en verlegen en hebben alleen maar vrienden uit eigen land, dus spreken ze nog geen Engels. Blijf dan in je eigen land.

Helaas wil het werken nog niet helemaal lukken. Vorige week 3 dagen gewerkt en de week ervoor 2 dagen in een warehouse, gelukkig was het wel goedbetaald werk voor 23 dollar per uur. Ik heb inmiddels twee cursussen gedaan om ook in een bar/sportsbar en casino te mogen werken.

Sinds een paar weken lid geworden van een sportschool om toch wat beweging te doen naast mijn wekelijkse jogging door het park en Opera house wat elke keer mooi blijft om te zien. Alleen moet ik nog steeds wennen aan het hoogteverschil elke keer. Vrijdagmorgen had ik met de jongens (Steven,Patrick,Martijn,Jules,Loet en Florian) een videogesprek, zij waren gezellig een drankspel aan het doen en toen maar besloten om smorgens om 8 uur ook een biertje open te trekken.

Ook ben ik samen met Rebecca,Vanessa,Miriam,Qook en nog een Japanse meisje waarvan ik de naam niet meer weet ( oud-huisgenoten) samen naar de wedstrijd Sydney FC- Melbourne geweest. Het voetbal was net als in Nederland niet om aan te zien maar wel spannend en de sfeer was goed.
Helaas won Melbourne door 3 late goals met 2-3 ondanks Pascal Bosschaarts 1e competitie goal ooit. Ook Alessandro Del Piero speelt hier bij Sydney, hij is hier een levende legende alhoewel hij er geen pannekoek van bakt op het veld.

Op 14 november smorgens om 6 uur op gestaan om in de sportsbar NL-Dui te gaan kijken maar deze was helaas dicht, toen maar thuis de wedstrijd gekeken die niet om aan te zien was. Die vrijdag erna zijn we met Diego (Colombiaanse kamergenoot) en zijn vrienden van school op stap geweest en uiteindelijk was ik om 5 uur thuis. Om 9 uur moest ik op school zijn voor een cursus , verantwoordelijk omgaan met gokken. Ondanks mijn kleine kater geslaagd voor de cursus. In het begin vroeg de lerares wat het ergste was aan gokverslaafden; toen ik zei dat ze in plaats van jou de jackpot winnen kon ik bijna weer gaan. Hoe ironisch ook savonds besloten om na Star casino te gaan en met blackjack mooi 100 dollar gewonnen :)

Die zondag wilde ik samen met Andi ( Duitse kamergenoot) een samen een baantje gaan zoeken in Kings Cross, een van de uitgaansgebieden in Sydney. Maar aangezien het zonnig weer was zijn we niet verder gekomen dan een illegaal biertje drinken in het park.

En afgelopen zaterdag ben ik samen met Andi naar Stereosonic geweest. Het grootste house/dance festival van Australie in het Olympisch park te Sydney. Andi had de dag ervoor nog een kaartje voor 220 dollar geregeld, terwijl ik er in Nederland al 140 voor had betaald.
Om met een lekker zonnetje, 27 graden naar onder andere Bingo Players/DJ Chuckie/Avicii/Laidback luke te luisteren was bepaald geen straf. Het slotakkoord was in een stadion gevuld met 30.000 mensen door DJ Tiesto.

Op het moment ben ik alvast een baantje aan het zoeken op een boerderij etc voor het begin van volgend jaar om toch meer het echte Australische leven mee te maken.

En mocht iemand Sinterklaas tegenkomen stuur hem maar deze kant op :)

Groeten,
Ben