Change of plans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Change of plans

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

01 November 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Nadat ik vorige week mijn plannen had gewijzigd om eerst een periode te gaan werken en daarna te gaan reizen heb ik drie daagjes gewerkt bij een distributiecentum. Mijn eerste werkdag was geen makkelijke, ik was per ongeluk bij de verkeerde bushalte uitgestapt dus toen moest ik 20 minuten door de brandende zon lopen. Eenmaal bij het werk bleek ook nog dat we buiten in de zon wat werk moesten doen, altijd lekker met 32 graden en een lange broek aan.

De andere twee dagen bestond mijn werk onder andere uit het picken van orders en deze verzendklaar maken, geen nieuwigheid voor mij. En aangezien ik er 20 dollar per uur voor krijg vond ik het niet erg.

Helaas was het werk maar voor paar daagjes dus op het moment heb ik tijd genoeg om weer een nieuw verslag te schrijven en op zoek te gaan naar een nieuwe baan.

De laatste paar dagen in het hostel zat ik in een 8 persoons kamer wat erg gezellig was onder andere samen met paar ierse jongens en een schots meisje dat al een half jaar in het hostel woonde.

Maandag ben ik op internet op zoek gegaan na een appartement en meteen diezelfde middag ben ik langs gegaan voor een bezoek. Ik kon er woensdag intrekken. Het appartement ligt middenin sydney, bij alle winkels, kroegen en vlakbij het centraal station, ideaal dus.

Woensdagmorgen uitgecheckt in het hostel en naar het appartment gegaan. Mijn kamergenoten waren 4 Duitse meiden en de rest bestond zoals de meeste hier uit Aziaten. Deze kamer was maar tot en met zondag omdat de kamer waar ik op bezoek was geweest nog bezet was.
Zaterdagavond met de Duitsers een drankspel gedaan en toen met zn allen na de discotheek gegaan. Het was bijna Halloween en dat was te merken, bijna iedereen liep uitgedost over straat, bijna net zo gek als carnval bij ons. Maar het was wel leuk om te zien.

In de discotheek bestelde een van de Duitse meiden 8 tequila en mocht meteen 80 dollar afrekenen maar uiteindelijk werd het nog een lange nacht en belandden we in een discotheek waar bijna alleen maar Aziaten waren. Toen het liedje Gangnam style werd gedraaid ging het dak eraf en het was een gezellige avond.

Zondag ben ik verhuisd naar het andere appartment in hetzelfde complex. Ik zit nu in een flat met in totaal 12 personen verdeeld over drie kamers en we hebben een mooi balkon. Het grootste gedeelte bestaat uit Japanners en Koreanen maar gelukkig ook een Duitse jongen en sinds kort een Colombiaanse jongen. De Duitse jongen zei dat er laatste tijd nogal saai was omdat de Aziaten weinig praten en alleen maar studeren en werken dus met de komst van een Nederlander en Colombiaan is er de laatste dagen veel veranderd en een stuk gezelliger geworden.

De laatste paar dagen had ik geen werk dus ben maar twee keer na Bondi Beach gegaan aangezien het 30 graden was en paar keer met de Duitse meiden in het park geweest, dus ik vermaak me hier wel.

Verder geen spannend nieuws en helaas nog geen fotos omdat mijn camera nog niet is gearriveerd. Maar die volgen snel.

Groeten Ben






  • 01 November 2012 - 10:38

    Eefke:

    SURFDUDE picture.... leuk!!!

  • 01 November 2012 - 22:11

    Frans Mien:

    Ha Ben
    Jammer dat het werk maar voor een paar dagen was, hopenlijk vind je snel iets nieuws.
    Je zult wel lekker bruin worden als het elke dag 30 graden is, goed toeven bij Bondi Beach
    lijkt me zo.
    Veel plezier nog en succes met werk zoeken.
    groetjes Frans Mien

  • 01 November 2012 - 22:11

    Frans Mien:

    Ha Ben
    Jammer dat het werk maar voor een paar dagen was, hopenlijk vind je snel iets nieuws.
    Je zult wel lekker bruin worden als het elke dag 30 graden is, goed toeven bij Bondi Beach
    lijkt me zo.
    Veel plezier nog en succes met werk zoeken.
    groetjes Frans Mien

  • 26 November 2012 - 11:32

    Eefke:

    Bruder, ik zeg.... tijd voor een nieuw berichtje..., waar hang je uit, wat spook je uit en hoe surfdude bruin ben je...

  • 26 November 2012 - 12:06

    Ben:

    Morgenmiddag als ik niet hoef te werken goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 27067

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: