Hong Kong part 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Hong Kong part 2 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Hong Kong part 2

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

08 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Net terug van de Ha Long bay cruise wat erg mooi was maar ik zal nu ik hier met beetje verbrand gezicht eerst verslag van Hong Kong afmaken voordat ik alles weer vergeet.

Na donderdag middag terug te zijn gekomen in central Hong Kong ging ik op zoek na de Rabobank. Ik had het adres op internet opgezocht en na kleine zoektocht bleken ze ook nog eens verhuisd te zijn. Eenmaal na half uurtje verder zoeken kwam ik bij een chique kantoorgebouw waar ze op de 32e verdieping uit. Liep ik daar met mijn shorts en flipflops tussen de bobo's.
Helaas hadden ze geen random readers maar ze gingen er nu laten overkomen omdat ik al het tweede geval was in korte tijd. Dus alle toekomstige reizigers in hong kong zonder reader jullie mogen me dankbaar zijn.

Op de weg terug na hostel zag ik een advertentie van de hong kong pubcrawl elke donderdag. Welke dag was het, juist, tijd voor een feestje.
De tocht begon op een mooi dakterras en ging via verschillende kroegen na uiteindelijk een discotheek. Hier ben ik helaas niet meer geweest omdat ik de laatste metro om half een na ander eiland moest hebben. Het was een leuke internationale avond en ik was gelukkig de enige Nederlander.

Vrijdagmorgen met kleine kater opgestaan om na het vliegveld te gaan. Aangezien ik mijn lange broek aan had en met backpack en tas liep begon ik toch beetje te zweten. Aangekomen op het vliegveld duurde het inchecken vrij lang omdat ik mijn reisplannen voor het communistische Vietnam moest verklaren. Dit ging allemaal goed na een vlucht van anderhalf uur landde ik in Hanoi. Een niet zo groot vliegveld voor een stad met 6 miljoen inwoners.

Na een amuserende taxirit van een uurtje waarin ik me uitermate vermaakt heb met de rijkunsten ,capriolen van het überdrukkelokale verkeer kwam ik aan bij het hotel. Voor nu weer genoeg geschreven omdat ik honger begin te krijgen

  • 08 Oktober 2012 - 12:50

    Eefke:

    Leuk leuk!!! je maakt het allemaal maar mee zo he.... nou lekker genieten van alles

  • 08 Oktober 2012 - 13:21

    Frans Mien:

    Ha Ben
    Ik zie dat je het goed naar je zin hebt, je gaat daar zelfs al feestjes bouwen, al is het zonder Leffe!!!
    Zo te lezen heb je al vanalles gezien, leuk hoor, geniet er maar van!!!
    We hopen dat je nog veel mooie verhalen schrijft, want het erg leuk om te lezen.
    groetjes uit Helden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 27087

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: