Hong Kong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

06 Oktober 2012 | Vietnam, Hanoi

Ni Hao,

Op het moment dat ik dit verslag schrijf ben ik alweer twee dagen in Hanoi en probeer ik voor de 5e keer om een blog te schrijven. Ik had gister op het vliegveld van Hong Kong nog tijd over dus ging een blog schrijven en toen ik bijna klaar was viel mijn telefoon uit. Kort daarna moest ik gaan boarden dus niet meer van gekomen. Vandaag ook nog twee keer telefoon en iPod uitgevallen dus op hoop van zegen.

Ik zal maar beginnen met afgelopen maandag; nadat de kapster nog langs was geweest en Jules nog even afscheid kwam nemen gingen we richting Brussel. Na een kwartiertje rijden kwam ik er al achter dat ik mijn fotocamera en random reader was vergeten.
Zie verder in dit verslag hoe het afloopt ;)

Eenmaal in Brussel aangekomen afscheid genomen van mijn ouders en eef en Bart. Na nog een laatste leffe dubbel te hebben gedronken stapte ik in het vliegtuig richting Doha (Qatar) voor een tussenstop. De vlucht van zes uur ging goed en na elf uur landde ik in de warme zandbak waar het nog ruim dertig graden was maar ik vond het wel lekker ondanks lange broek en jas die ik aanhad. Na eventjes gewacht te hebben op een mega druk vliegveld ging het richting Hong Kong. De vlucht duurde acht uur en was verschrikkelijk, ik was samen met de piloot geloof ik de enigste die nog wakker waren, ondanks de slaappillen kon ik niet slapen.

Dinsdagsmiddags om drie uur landde ik op Hong Kong, een groot vliegveld op een kunstmatig eiland. Na even op de bagage te hebben gewacht ging ik met de metro na het centrum war toch nog ruim een half uur was. Vanuit de lucht zag het er al imposant uit maar bijna compleet Hong Kong staat volgebouwd met wolkenkrabbers. Een echt leven heb je hier waarschijnlijk niet. Ik moet er wel bij zeggen dat alles hier goed geregeld en schoon is.
Bij de Metrohalte aangekomen was ik even aan het kijken waar ik na toe moest toen er een chineesje na me toe kwam die zei Free shuttle bus to hotel.

Bij Chungking Mansion aangekomen ( een gebouw met appartementen en hotels ) moest je eerst door een wirwar van straatjes en winkeltjes vol met irritante Indische en Pakistaanse verkopers. Kan me voorstellen dat dit voor sommigen niet zo prettig is maar ik had er geen last van want ik negeer die mensen altijd.

De kamer was nog kleiner dan een gemiddelde studentenkamer en was denk 6m2 maar had wel een eigen badkamer en airco. Bovendien voor 25 pn middenin centrum vond ik het niet erg.
De eerste nacht op tijd na bed gegaan omdat ik snachts niet had geslapen.

Woensdags was ik vroeg opgestaan om de toerist uit te gaan hangen. Ben met de star Ferry naar central island gegaan , voor 30 cent brengen ze jou na ander eiland en je hebt een prachtig uitzicht. Daarna met de peak tram na Victoria peak, het hoogste punt van Hong Kong geweest met een spectaculair uitzicht . Eenmaal smiddags terug gegaan stond er een rij van tot tokio dus goed dat ik vroeg was opgestaan. Daarna nog na de vogel en bloemenmarkt geweest. Was leuk om te zien dat er bij veel bloemenzaken from Holland bij stond. Ook de vogelmarkt was leuk en gelukkig hebben ze in Hong Kong geen partij van de dieren want anders was deze niet mogelijk geweest.

Er zaten onder andere 20 parkieten in een kooi, 50 vinkjes in een kooi, papegaaien vastgeketend die je kon voeren, kaketoes en een van der valk vogel. Savonds ben ik nog even over de avenue of stars gelopen, de Chinese variant van in Hollywood liggende stars. Hier stond onder andere een standbeeld van Bruce Lee.

Donderdagmorgen wederom vroeg op gestaan en toen ben ik naar Lantau island gegaan, een soort van park middenin een natuurgebied waar onder andere een gigantische buddha en tempel staan. Je kunt hier met een gondelbaan komen waar je fantastisch uitzichten hebt.

Ik stop hier met het eerste gedeelte van mijn verslag uit Hong Kong omdat ik bang dat ik weer opnieuw moet beginnen. Ik zal proberen vanavond na het uitgaan hier in Hanoi het tweede gedeel te schrijven omdat ik zoveel heb meegemaakt.

Groeten het chaotische Hanoi !!

  • 06 Oktober 2012 - 13:46

    Ben:

    De foto's staan per ongeluk bij het eerste verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 815
Totaal aantal bezoekers 27107

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: