Geen nieuws goed nieuws - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Geen nieuws goed nieuws - Reisverslag uit Murray Bridge, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Geen nieuws goed nieuws

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

20 Maart 2013 | Australië, Murray Bridge

Geen nieuws goed nieuws

Inmiddels alweer een paar weken geleden sinds mijn laatste blog aangezien er hier op het platteland niet zo heel veel te beleven valt. Ik heb mijn dagen die ik nodig heb om in aanmerking te komen voor mijn 2e work and holiday visa er bijna op zitten. Omdat Graham en Judith met Pasen een weekje op vakantie gaan hebben ze gevraagd of ik nog een weekje langer wilde blijven om onder andere na de markt te gaan en een oogje in het zeil te houden.

Wie denkt dat het leven van een backpacker makkelijk is heeft het mis, ik heb de nodige keuzes moeten maken over mijn reisplannen. Ik was namelijk uitgenodigd door een skiresort voor een sollicitatiegesprek in Sydney. Het ging om verschillende functies zoals skileraar, liftmedewerker en uiteraard baantjes in de horeca. Ik moest hiervoor op 17 april in Sydney zijn terwijl ik dan in Darwin ben. Aangezien ik ook geen zin had om het koud te hebben heb ik besloten om er niet te gaan werken.

Ik vlieg nu op maandag 8 april richting Darwin waar ik een weekje blijf. Vervolgens vlieg ik op maandag 15 april met een tussenstop in Singapore richting Ho Chi Minh City ( Vietnam ) waar ik nog een aantal landen ga bezoeken. Ik heb inmiddels ook al mijn vlucht na Nederland geboekt en op vrijdag 10 mei ben ik weer terug. De reden omdat ik na huis ga is dat ik niet al mijn geld wil uitgeven hier en na de zomer weer wil gaan studeren.

De laatste maand was een erg warme, dagtemperaturen zijn niet onder de 30 graden geweest en vorige week nog drie dagen 40 had iedereen hier vermoeid. Sinds afgelopen week is het iets koeler geworden, aangezien het soms afzien was met werken op het land en in de kas.

Met valentijnsdag wilde ik ontbijt op bed maken voor Tanja, net als Harry voor zijn vriendin. Helaas faalden we omdat beide vrouwen het nodig vonden om eerder als normaal op te staan, maar ik had ontbijt gelukkig al klaar en Harry was zoals normaal laat wakker. De week erna begon goed, we moesten op maandagmorgen met 40 graden op het land onkruid wieden. We kregen de auto van de baas mee om het onkruid op de composthoop te dumpen. Hij had mij en chris nog uitgelegd voor we de bak van de pick up omkiepten eerst de trekhaak te verwijderen omdat anders de bak beschadigd zou worden en ja we kregen het zover om een kant van de bak om te buigen. Toen ik zei dat we een klein probleempje hadden was hij over de rooie en dacht ik dat ik mijn spullen kon inpakken. Na een half uurtje was hij afgekoeld en bovendien was ik niet diegene die het deze keer had gedaan.

De zaterdag erop moest ik mee na de markt in Murray Bridge om de stand op en af te breken en oms als chauffeur te dienen. Harry ging mee met de dochter van Judith die hier de markt organiseert om ook wat stands op te bouwen. Tussentijds nog om half elf smorgens paar biertjes gedronken aangezien we niet zo vaak in de stad komen. Om de verveling tegen te gaan had ik bedacht om al liftend na de kroeg te gaan op zaterdagavond, ik had hiervoor een lift bordje gemaakt.
Helaas waren we laat met avondeten en was het al aan het schemeren dus we hebben beetje valsgespeeld en zijn met de taxi gegaan na Dundee hotel.

Zondag 4 maart was ik met Chris na Adelaide gegaan, we werden gebracht door de Australische Tanja die haar zus daar ging bezoeken en wij mooi mee konden liften. Chris ging na de clipsal500, een race met v8 autos en ik had een dagje in de stad om de ellende van de outback te ontsnappen.
Na een bezoekje aan de Adelaide oval te hebben gebracht waar toevallig een vrouwen cricket wedtsrijd bezig was nog even in de bieb geweest om te internetten en daarna de kroeg in gegaan.



Op het moment heb ik hier nog ongeveer twee weken te gaan en ben ik blij om weer na de bewoonde wereld te gaan en weer een kroeg of discotheek te kunnen bezoeken.

Groeten,
Ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 27073

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: