Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ben Lommen - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ben Lommen

Blijf op de hoogte en volg Ben

21 Oktober 2012 | Australië, Sydney

G'day

zaterdagmorgen na een vlucht van acht uurtjes aangekomen in Sydney. Ik had wederom niet geslapen ondanks dat ik stuk of vijf slaappillen had ingenomen, dus mensen koop ze alstublieft niet.

Na de bagage te hebben opgehaald moest ik bij de douane even wachten vanwege de drukte maar verder geen Border security toestanden ondanks de sigaretten die ik vanuit Vietnam had meegesmokkeld. Had voor een slof 15 euro betaald en die heb ik hier mooi voor 60 dollar aan een Duitser verkocht :).

Bij het hostel (wake up) aangekomen de bagage op de kamer gedropt en richtinh het centrum gelopen. Even bij de Harbour Bridge en Opera House wat fotos gemaakt en toen op zn Australisch van het voorjaarszonnetje in het park genoten. De eerste nacht ben ik rond negen uur savonds al gaan slapen omdat ik de nacht ervoor niet had geslapen. Ik deelde een kamer met 2 Ierse meiden en drie Duitsers. Toen ik de volgende morgen rond negen uur wakker werd vroeg ik aan de Duitsers hoe het stappen was geweest, hadden ze blijkbaar met zes Duitsers op de kamer ingedronken en veel lawaai gemaakt maar ben had gewoon doorgeslapen.

Zondag ben ik na Taronga Zoo gegaan, een dierentuin mooi op een helling tussen de bossen gebouwd. Heb hier veel Australische en andere dieren gezien en op de foto met een Koala geweest. Wat een leven hebben deze dieren, 22 uur per dag slapen en de rest eten en beetje rondhangen. Helaas mocht je de kangeroes en koalas niet aanraken dus ik moet nog verder op zoek om mijn krat bier te verdienen !! ( moest een Kangeroo een boks geven hiervoor)

Maandagmorgen orientatiegesprek gehad bij Work&Travel company, hier werden wat algemene dingen verteld en je werd geholpen met een bankrekening openen, belastingnummer aanvragen en ze helpen je met je reisplannen en het zoeken na werk. De rest van de dag heb ik geslapen omdat ik er niet goed aan was. Had al een paar dagen koorts en was erg moe. Uiteindelijk ben ik vrijdagmorgen maar na de dokter gegaan omdat ik al anderlhalve week aan het hoesten was en hoofdpijn had. De dokter vertelde dat ik een luchtweginfectie had, dus heb nu gelukkig pillen gekregen en het is weer bijna over.

Woensdag een gesprek gehad met de werkconsulent en toen maar besloten om mijn reisplannen meteen te wijzigen. Ik zou eerst via Byron Bay/Brisbane na Cairns afreizen langs de Oost kust. Maar omdat ik dan in december weer terug zou zijn hier in Sydney waar het dan zomervakantie is, zijn er dan niet veel banen beschikbaar. Dus heb maar besloten om nu hier werk te gaan zoeken tot en met kerstmis en dan zien we wel verder. Ook ga ik komende week opzoek na een appartment hier.

Smiddags heb ik de Harbour Bridge Climb gedaan, een drie uur durende klim na de top van de brug op 135 meter hoogte. Het was een prijzige klim maar het uitzicht maakte alles meer dan goed. De organisatie was bijna met militaire precisie. Je mocht niks meenemen behalve je kleding, iedereen kreeg een speciaal pak, headset en veiligheidsharnas. Na een paar proefklimmetjes gingen we richting de brug. Hier moest je eerst over een paar hondermeter lange loopbrug die 60 meter boven de grond hong, niet voor mensen met hoogtevrees dus. Daarna moesten we een paar steile trappen beklimmen om bij de brug te komen. Eennmaal op de brug viel de beklimming mee, had nog niet eens hoeven te zweten. Zie de fotos onder voor het uitzicht.

Terug in het hostel zag ik op mijn telefoon dat ik paar gemiste oproepen had en wat bleek ze hadden me al meteen een baan willen bieden, dus nu helaas maar weer wachten op nieuwe kans. Donderdag vrijdag en zaterdag ben ik op Bondi Beach geweest aangezien het mooi weer was. Alleen het water was met 20 graden nog beetje fris.

Vrijdagavond pas voor de eerste keer uitgeweest omdat ik paar dagen niet zo lekker voelde, meteen een kroegentocht gedaan die niet zoveel voorstelde maar het was wel gezellig. Al mijn kamergenoten deze keer twee Ierse jongens, een Deens meisje en een Chinees gingen mee.
Vanwege de medicijnen had ik maar twee biertjes gehad maar aangezien de prijs van 5/6 dollar per biertje worden dat er normaal ook niet veel meer denk ik.

Zaterdag kwam ik bij Bondi Beach erachter dat er een Duits biercafe was, dus heb daar maar een Hefeweizzen gedronken, ondanks de prijs van 10 dollar :(. Hier stop ik weer omdat ik een biertje ga drinken met mijn Nederlandse kamergenoot. Laat gerust een reactie achter en ik houd jullie op de hoogte van mijn reisplannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ben

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 27071

Voorgaande reizen:

22 December 2014 - 04 Januari 2015

Iran rondreis

17 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Kaukasus rondreis

01 Oktober 2012 - 10 Mei 2013

An Idiot Abroad

Landen bezocht: